streda 1. apríla 2015

Žiadny strom nerastie do neba

Príjemnú stredu všetkým!

Keď som začala robiť projekt pre dnešný príspevok, ani mi nenapadlo, že vyznie nakoniec tak environmentálne. Dokonca i dnes som si spomenula na svoje kronikárske časy na základnej škole, keď sme ponímali a zaznamenávali apríl ako mesiac lesov a v tomto duchu sme sa aj správali - čistili sme studničky, lesy, potôčiky, vysádzali sme do školských parkov zeleň. Bolo to krásne obdobie a počas brigád sa nielen vyčistilo okolie, ale rozvíjali sa aj priateľstvá. Dnes idem s deťmi do lesa a mnohokrát už ani nie som prekvapená, že naspäť prinesieme dve-tri igelitky odpadkov. Je to smutné, ako málo chránime to, čo je pre nás životne dôležité. 

Žiadny strom nerastie do neba -  taký je môj dnešný projekt.


Pracovala som na plátne upravenom gessom. Strom je potlač zo starého trička môjho brata. Naozaj sa všetko čo doma máte, môže pridať :)


Sľúbila som minulú stredu, že použijem gelatos a textílie vo svojej práci. Pozadie som teda vytvorila pomocou rôznych krajok, tylu a gázy. Na plátno som nalepila kus gázy a na ňu postupne kúsky - odstrižky krajok a tylu. Ja na lepenie textílií rada používam Soft Matte gel alebo 3D Matte gel od Finnabair. Je transparentný po zaschnutí a môžeme ním upevniť textílie nielen zospodu, ale aj natieraním po povrchu. Celok spevníme a ľahšie sa potom nanášajú na povrch ďalšie vrstvy. Lepidlo alebo gél treba dobre vysušiť.


Krajky a textílie vytvorili krásnu štruktúru (na bokoch som ich už nelepila, neskôr som ich odstrihla pri upevňovaní na podklad obrázka). Vybrala som si gelatos v modrých a zelených odtieňoch. Ja osobne mám rada studené farby, preto táto voľba. Všetky tieto vybrané tyčinky (vrátane metalických gelatos) som rozotrela po povrchu nalepených textílií v hrubej vrstve.


Teraz je tú tá veľkonočná časť :) Všetko postriekame vodou z rozprašovača a prstom zmiešame okraje farebných škvŕn. Znova postriekame vodou, vezmeme pláno za oba horné konce, zdvihneme a necháme farby stiecť dolu. Na tomto obrázku sa zdá, že som použila aj žltú farbu, ale nie je tomu tak, medzi gelatos je taký  odtieň, ktorý po zriedení s vodou je žltozelený.
Všetko som vysušila teplovzdušnou pištoľou.


Na povrch som nalepila strom zo starého trička a vystrihnuté okraje som farebne doladila s okolím pomocou štetca a vody. Aby bol strom zaujímavejší, vytvorila som na ňom fľaky - odtlačila som  kde-tu papierové obrúsky zašpinené od farieb, ktorými som predtým priebežne odsávala prebytočnú vodu. 


A nakoniec nápis čiernym markerom - odkaz nám všetkým, ktorý skrýva v sebe lásku.
Lásku k životu.




Ide Veľká noc, oddýchnite si, načerpajte nové sily, vnímajte prírodu okolo seba a skúste tvoriť. Nechajte sa unášať na krídlach slobody!


6 komentárov:

  1. Janka je to fantasticke....tvoju pracu mam velmi rada...je tak okuzlujuca vzdy na nej necham oci :) aj tebe krasne sviatky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, Zuzka, vážim si tieto pekné komentáre!

      Odstrániť
  2. Vracím se už několik dní...jsem okouzlena vším, co tady na webu prezentuješ. Nádherné :-)

    OdpovedaťOdstrániť