streda 10. februára 2016

Odpad znova pokladom


Ahoj všetci!

Som tu znova s recykláciou, ja sa totiž neviem zbaviť vecí len tak jednoducho - vhodením do koša. Tentokrát si niečo povieme o vytvorení zaujímavej štruktúry z materiálu, ktorý normálne všetci vyhadzujeme.

Ako podklad som si vybrala maliarske plátno na lepenke, presnejšie povedané, odrezok s rozmermi 15 x 15 cm. Malé zvyšky papiera, pre ktoré som nevidela iné využitie, som postrihala na rôzne veľké kúsky a nalepila nepravidelne na celú plochu plátna. Vyzerá to takto, štvorčeky a obdĺžniky sa prekrývajú kadejako, ale nám to vadiť nebude. Bude to tvoriť základnú vrstvu. Výsledný efekt bude celkom iný, kto sa chce staviť?



Už ste si niekedy všimli, že v dózach alebo tubách po farbách alebo géloch zostávajú kúsky uschnutého média? Vytlačený zvyšok farby sa usadí okolo otvoru v tube alebo na okrajoch plastovej dózy a uschne. Zostane vám niečo také ako tu na obrázku nižšie. Takže tieto nepotrebné kúsky opatrne odlúpneme alebo vyberieme a nalepíme na tú našu prvú vrstvu. Hocikam. Bude to vyzerať úžasne nemožne (teraz by ma asi v škole pochválili za skvelý oxymoron).




Keď sme si už takto domrvili pekné biele plátno, je čas dať mu umeleckejšiu podobu. Teda čiernu :) Vezmeme čierne gesso a pomaľujeme kompletne celý povrch so všetkými zákutiami a ryhami. Textúra bude krásne plastická a svoje pravé čaro ukáže až po nanesení farby.




Zvyšný postup popíšem slovne, pretože okrem výsledného projektu už nie je veľmi čo fotiť v krokoch.
Celý povrch som postriekala dvomi sprejmi Lindy´s Stam Gang - najprv v odtieni bielom (Creme Brulee Cream) a po vyschnutí v zlatom (Golden Doubloons). Zlatá farba krásne zvýraznila nielen štruktúru vytvorenú z gélu a farieb, ale tiež okraje nalepených kúsočkov papiera. Vyzeralo to ligotavo a veľmi pekne, ale ja som ešte kde-tu pridala metalickú platinovú pastu Inka Gold.



Na pripravený povrch použijeme doslova "co dům dal". Našla som v pivnici staré plechové kovanie bez kľučky a zdeformovaný hliníkový drôt hrubý, ale veľmi tvárny. Živicová ozdoba od Sandry Evertson v podobe ruky, kovová tabuľka s nápisom, kovanie a aj hlavičky skrutiek sú upravené taktiež čiernym gessom a patinované metalickou pastou. Pod otvor v kovaní som umiestnila miniportrét ženy zo starej fotografie a zakryla ju zvrchu skleneným monoklom. 



Čierny hliníkový drôt som upevnila na obrázok, aby sa dal zavesiť. A stačí. Niekedy netreba preháňať. :)





6 komentárov:

  1. Moc povedené! A když jsem viděla jen první obrázek se zbytky, tak výsledek je opravdu překvapivý!!! <3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fantastyczny recykling, cudoooowna praca!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Way way cool! And congrats on your addition to Mixed Media World! So cool!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Přímo magická recyklace! Miluju mixed media ve stylu CAS.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Janka, ty dokáže i z ničeho udělat něco úžasného! :)

    OdpovedaťOdstrániť